LYKKEFRYD MAGASIN 2
 

LYKKEFRYD MAGASIN 1


 




 

 

 

 

 




 


 

 



 



KJØPSBETINGELSER

 LYKKEFRYD KUNDESENTER

 

FRAKT
BETALING
FAKTURASPØRSMÅL KLARNA
BYTTE
RETUR/ANGRERETT
FRAKTSKADE
REKLAMASJON
KJØPSBETINGELSER

STØRRELSESGUIDE
BEHANDLING AV KLÆR

KONTAKT OSS
PERSONOPPLYSNINGER
COOKIES

 

Frakt:
 

Lykkefryd sender kun til norske adresser / No shipping outside Norway

Alle pakker blir sendt med Posten/Bring.
Leveringstid er normalt 2-4 dager.

NB! Ved SALG eller andre kampanjer forbeholder vi oss retten til å sende din ordre som brevpost.

Vi sender alle ordre med klimanøytral servicepakke eller brevpost. All frakt koster kr 99,- uansett vekt/volum.


Klimanøytral servicepakke:

Sendingen er klimanøytral, forsikret og med sporingsnummer.
Når pakken er sendt fra Lykkefryd vil du motta en e-post med sporingslink, hvor du kan sjekke hvor din ordre befinner seg
samt forventet leveringstidspunkt. Hentemelding sendes på SMS til mobiltelefonnummeret du legger inn ved betaling
.

Les mer HER


Utleveringsmåte: Pakken leveres i postkassen uten kvittering fra mottaker. Dersom postkassen er full eller låst, skrives hentemelding og pakken kan hentes av mottaker på Post i Butikk / Postkontor.

Hentefrist ved Post i Butikk / Postkontor:

Hentefristen for alle pakker innenlands er 14 dager. Pakker som ikke hentes innen fristen sendes i retur. Påminnelse blir sendt ut til mottaker etter 7 dager.



 


Ordren hentes selv hos Lykkefryd, Østeråsen 96, 1361 Østerås.
Straks din ordre er ekspedert, vil Lykkefryd sende deg en e-post.
Hentetidspunkt etter avtale, men primært: Mandag-torsdag fra kl. 17:00-21:00.
Skriv gjerne ønsket hentetidspunkt i bestilling, men vi kontakter deg uansett for nærmere avtale.
Ordren bes hentet innen 7 dager fra bestilling.


 


Uavhentede pakker / feil leveringsadresse:

For uavhentede pakker eller om feil adresse er oppgitt og ordren returneres Lykkefryd, belastes fraktpris x 2.
 
Lykkefryd tar forbehold om at en vare kan være utsolgt, selv om varen ikke har blitt oppdatert i nettbutikken.



Vi tar forbehold om at det av og til kan bli 1-3 dager med forsinkelser under kampanjer og utsalg etc.
Under ferieavvikling kan ekspederingstiden hos oss være noe lengre.
Dette vil være opplyst på nettsiden i de aktuelle perioder. 


Svalbard:

Lykkefryd sender til Svalbard, men kun bestillinger inntil kr. 4.999,-

Din ordre oppdateres automatisk til priser ekskl. mva. i kassen, etter registrering med postadresse Svalbard.
Fraktpriser vises inkl. Postens frakttillegg for Svalbard. Dette gjelder også ved fri frakt.

 

Har du spørsmål angående frakt og priser, så ta gjerne kontakt med oss her.




Har produktet blitt skadet på veien til deg?:

Dersom en vare du har mottatt er skadet, skal du ta vare på emballasje og den ødelagte varen.
Ta begge deler med til postkontoret, få fylt ut skademelding og send skjemaet til Lykkefryd.
Dette skal i henhold til lovverket gjøres innen rimelig tid etter at du har mottatt varen.
Vi vil da straks kontakte deg for avklaring om retur av vare og ettersending av ny vare/kreditering.
Alle våre forsendelser er forsikret, slik at du som kunde ikke vil bli skadelidende.





Betaling:

Hos Lykkefryd kan du velge å betale med kredittkortene Visa og MasterCard,
Klarna Konto eller Klarna Faktura.



Visa / MasterCard
Klarna Faktura
KIarna konto
Problemer med betaling?



Betaling med kort:


Betalingen håndteres av av Klarna gjennom Klarna Checkout.
Kortinformasjon blir ikke lagret hos Lykkefryd.

Ved kortbetaling må du oppgi kortnummer og utløpsdato samt passord eller kode fra brikke e.l. gitt av kortutsteder eller din nettbank.
Opplever du problemer med nettbetalingen, bør du kontrollere at JavaScript er aktivert i din nettleser.


Klarna faktura:




Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt.
Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine.
Faktura vil bli sendt på e-post.

 

  • - Få alltid varen hjem før du betaler

  • - Alltid 14 dagers betalingsfrist

  • - Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon

  • - 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven*

  • - Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no

  • - Mulighet for delbetalinger


Lykkefryd har ikke fakturagebyr på Klarna Faktura!
Ved betalingsvalg i betalingsprosessen vises aktuelle purregebyr og forsinkelsesrente.
Ved et kjøp kommer Klarna til å utføre en kredittvurdering og i visse tilfeller kan en kredittopplysning forekomme.
Du får da en kopi av kredittopplysningen per post.
Personopplysninger behandles i henhold til personopplysningsloven.
Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring.
Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna.

* Gjelder ikke for varer og tjenester som f.eks. flyreiser, eventement og spesialanpassede varer.

Dersom du opplever problemer ved betaling med Klarna, bør du kontrollere at du har lagt inn din folkeregister-registrerte adresse og ditt fulle navn.


Klarna konto:




Dette er betalingsmåten for deg som selv vil bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned.
I tillegg til at du alltid får hjem varene dine før du betaler, får du også mulighet til å samle alle dine delbetalingskjøp på en og samme konto.
Det betyr kun en faktura uansett antall kjøp med Klarna konto i de butikker Klarna samarbeider med.

  • - Få alltid hjem varen før du betaler

  • - Betal fra 95 kr i mnd. eller 1/24 av totalbeløpet

  • - Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon

  • - Alle kjøpene dine samles på en konto og dermed på en og samme faktura

  • - Kjøp nå - betal i slutten av neste måned

  • - Ett fakturagebyr på 45 kr uansett antall kjøp

  • - Du kan når som helst betale hele beløpet

Ved betalingsvalg i betalingsprosessen vises aktuell årsrente og effektiv rente.
Ved et kjøp kommer Klarna til å utføre en kredittvurdering og i visse tilfeller kan en kredittopplysning forekomme.
Du får da en kopi av kredittopplysningen per post. Personopplysninger behandles i henhold til personopplysningsloven.
Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring.
Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna.


Klarna AB, organisasjonsnummer SE556737-0431

Har du spørsmål? Kontakt Klarna på tlf 21 01 89 91 alle hverdager mellom 08.00 – 17.00

 

 

Problemer med betaling?

Opplever du problemer med kortbetaling i nettleseren Safari på Mac,
anbefaler vi at du forsøker nettleseren Firefox
.

Ved kortbetaling må du oppgi kortnummer og utløpsdato samt passord eller kode fra brikke e.l. gitt av kortutsteder eller din nettbank.
Opplever du problemer med nettbetalingen, bør du kontrollere at JavaScript er aktivert i din nettleser.

Ved valg av Klarna Faktura / Klarna Konto kontrolleres navnet og adressen du legger inn, mot folkeregisteret.
Dersom du opplever problemer ved betaling med Klarna, bør du kontrollere at du har folkeregister-registrert adresse og ditt fulle navn i din profil hos oss.

Klarna er et eksternt selskap som håndterer fakturainnbetalingene.
Kredittvurdering utføres av Klarna og er utenfor Lykkefryds vurdering og innsyn.
Ved eventuelle spørsmål om kredittvurdering eller fakturaspørsmål som ikke direkte vedrører ordren hos Lykkefryd,
kan du kontakte Klarna her

Om ikke dette ser ut til å løse dine problemer med betalingen, ber vi deg sende oss en e-post her


 



Fakturaspørsmål Klarna:

Du kan når som helst laste ned din faktura her:

Dersom du har spørsmål om fakturaen eller ønsker å endre nedbetalingen, kan Klarna kontaktes via chat eller e-post fra nettsiden her
eller på telefon: 21 01 89 91.





Bytte:



Ønsker du å bytte varen i en annen størrelse eller en annen vare, så kontakt oss på e-post på forhånd.
Oppgi informasjon om hvilken vare eller størrelse du ønsker å bytte til.
(Sjekk gjerne om størrelsen/varen er tilgjengelig på nettsiden først)

Varen må være i samme stand som da du kjøpte den: ubrukt, uvasket og med lappene på i originalemballasjen.

Lykkefryd har 30 dagers bytterett fra kjøpsdato, og vi bytter også salgsvarer!
Lykkefryd vil betale portoen for å sende den nye varen til deg.


Vi anbefaler at du sender varene som sporbar Norgespakke.

Varen(e) sendes:
Lykkefryd
Østeråsen 96
1361 Østerås



 

 

Retur/Angrerett:
 


Alle varer kvalitetssjekkes før de blir sendt, men skulle det likevel skje at du får en vare som ikke lever opp til forventningene,
så gir vi full retur-/angrerett innen 14 dager.
Dette er i henhold til angrerettloven, og du har da rett til å få pengene tilbake.    
Du kan lese mer om bestemmelsene i Angrerettloven her

Varen må være i samme stand som da du kjøpte den: ubrukt, uvasket og med lappene på i originalemballasjen.
Ved bruk av angrerett på brukt vare, vil du som kunde måtte dekke verdiforringelsen av den brukte varen.

Fyll ut tilsendte angrerettsskjema eller send oss en e-post om at du vil benytte deg av angreretten.
Fraktomkostninger dekkes av kunden og retur må derfor ikke sendes i postoppkrav til Lykkefryd.
Straks Lykkefryd har mottatt varen, tilbakebetales beløpet på kortet du betalte varene med.                        
Dette går automatisk gjennom Klarna, så kontonummer er ikke nødvendig.

Ved retur av varer med Klarna faktura/konto vil vi sende ny faktura på e-post med korrigert fakturabeløp, straks varen(e) er mottatt i retur.
Returneres hele ordren vil Klarna faktura i sin helhet bli kreditert.

Vi anbefaler at du sender retur som sporbar Norgespakke.

Returvarer sendes:
Lykkefryd
Østeråsen 96
1361 Østerås




 

Reklamasjon:


Varene til Lykkefryd er spesielt valgt ut pga god design og god kvalitet.
Dette er produkter vi selv ville valgt, og kan stå 100 % inne for.
Skulle det likevel vise seg at det er feil eller mangler ved varen du har mottatt,
må du så snart du har oppdaget feilen kontakte oss på e-post her.

  

Reklamasjoner sendes sammen med kopi av faktura/ordrebekreftelse og forklaring til:
 

Lykkefryd
Østeråsen 96

1361 Østerås

  

Du får en ny vare eller pengene igjen.

Lykkefryd følger Forbrukerkjøpsloven.
Vårt viktigste mål i Lykkefryd er å ha tilfredse kunder. 

 

Bestemmelsene i Forbrukerkjøpsloven kan du lese om her

 

Har du spørsmål vedr. reklamasjon send en mail til:

post@lykkefryd.no



 

Kjøpsbetingelser:

 
GENERELT
PRODUKTBILDER
PRISER OG LEVERING
KUNDENS PLIKTER
ALDERSGRENSE
AVHJELP
ENDRING I VILKÅRENE
FORCE MAJEUR
PERSONOPPLYSNINGER
ORDREBEKREFTELSE
UANHENTET ORDRE / FEIL ADRESSE





Generelt

De her angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av Lykkefryd.
Disse vilkårene gjelder for alt salg fra Lykkefryd så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom.


Produktbilder

Våre produktbilder vises så nært vi klarer korrekt fargegjengivelse, men vi gjør oppmerksomme på
at det kan forekomme mindre avvik på bildene. 
Farge kan også variere noe, avhengig av skjerm/skjerminnstilling.


Priser og levering

Alle oppgitte priser er salgspris inkl. mva og eks. frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt. 
Vi tar forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.

Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft. 
Vi tar forbehold om at enkelte varer kan være utsolgt, selv om de står som tilgjengelige i nettbutikken. 
Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager. 
Vi forbeholder oss retten til å avvike oppgitt leveringstid uten nærmere forvarsel, dog vil du informeres ved eventuell forsinkelse.
Vi tar forbehold om mulige skrive-/trykkfeil.
Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Lykkefryd sin side, kan dette endres uten unntak, dersom kunden blir gjort oppmerksom om forholdet på forhånd og innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget.


Kundens plikter

Den som er registrert som kunde hos Lykkefryd, er ansvarlig for betaling av de varer Lykkefryd leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra Lykkefryds side.


Aldersgrense

For å handle på Lykkefryd.no må bestiller være over 18 år.


Avhjelp

Lykkefryd skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av Lykkefryd, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Lykkefryd, betaler ikke Lykkefryd disse utgiftene.


Endring i vilkårene

Lykkefryd forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
Gjeldende vilkår er versjon 1.01


Force majeur

Hvis Lykkefryd er forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering, eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av en omstendighet når partene ikke kan råde over den, er Lykkefryd fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.


Personopplysninger

Lykkefryd behandler persondata ifølge Lov om personopplysninger, 
Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.


Ordrebekreftelse
Du vil motta en ordrebekreftelse på e-post straks du har bestilt varer fra oss.
Les nøye gjennom ordrebekreftelsen, og kontroller at den er i overensstemmelse med bestillingen. 
Ta vare på ordrebekreftelsen din i tilfelle opplysninger skulle være nødvendig. 
Dersom du ikke mottar ordrebekreftelse pr e-post, vennligst kontakt oss 
her.

Uavhentede pakker / feil leveringsadresse:
For uavhentede pakker eller om feil adresse er oppgitt og ordren returneres Lykkefryd, belastes fraktpris x 2.

Det er viktig at du påser at adresse, e-post og mobiltelefonnummer er oppgitt korrekt ved bestilling.
Dette benyttes i tillegg til levering av Posten, til sending av pakkesporing og hentemelding på SMS om du bestiller Servicepakke/På døren.



 

Størrelser / behandling av klær:


For å gjøre din handel på Lykkefryd.no enklere, kan du lese om størrelser og behandling av klær her.

STØRRELSESTABELL KLÆR
STØRRELSESTABELL STRØMPER / SKOTØY
BEHANDLING AV KLÆR
BOMULL
VISKOSE
ULL
SILKE
DENIM/JEANS
ELASTAN
SOYA OG BAMBUS






Størrelser Klær:

   

 

  ALDER:

   STR:

  3 mnd

   62

  6 mnd

   68

  9 mnd

   74

  1 år

   80

  1 1/2 år

   86

  2 år

   92

  3 år

   98

  4 år

  104

  5 år

  110

  6 år

  116

  7 år

  122

  8 år

  128

  9 år

  134

  10 år

  140

  11 år

  146

  12 år

  152



 

Størrelser Strømper / tøfler:

 

 

  ALDER:

  STR:

  3 mnd     

  17-18

  6-9 mnd

  19-21

  1-2 år

  22-24

  3-4 år

  25-28

  5-7 år

  29-32

  8-10 år

  33-36

  11-12 år

  37-40

  


NB! Husk at strømper kan krympe noe ved tørking i tørketrommel.




Behandling av klær:

I vaskeanvisningen i plagget finner du informasjon om hvordan plagget bør behandles.
Det er viktig at vaskeanvisningen følges.

Tips til hvordan du behandler ulike materialer på best mulig måte:

Bomull:
Bomull er et naturmateriale, og kommer fra bomullsplanten.
Bomullen plukkes fra de fine, tynne frøhårene på planten.
Den er veldig slitesterk i bruk og ved vask. Følg vaskeanvisningen i plagget.

Viskose:
Viskose er et naturmateriale og kan trekke seg sammen i våt tilstand.
Du får lett tilbake plaggets opprinnelige fasong ved å stryke det med damp.

Ull:
Ull bør alltid vaskes på ullprogram og med spesielt vaskemiddel beregnet på ull (f.eks. Milo eller Sonett).
Strekkes lett i våt tilstand og legges flatt.

Silke:
Silke 
er et svært følsomt materiale som bør behandles med forsiktighet.
Bruk vaskemiddel beregnet på ull og silke.
Ikke strekk plagget i våt tilstand.

Denim/Jeans:
Denim: 
vask jeans på vrangen for å ta vare på fargen. Ta dem ut av vaskemaskinen så raskt som mulig etter at vaskemaskinen har stoppet for å unngå folder.

Elastan:
Elastan 
er et syntetisk polyuretan-fiber med svært god strekkevne. Det utvider seg raskt og går så tilbake til sin opprinnelige størrelse.

Soya og bambus:
Soya er ofte referert til som vegetabilsk kasjmir p.g.a den myke, komfortable kvaliteten i stoffet.
Den er den eneste vegetabilske proteinfiberen som finnes.

Bambus er et ekstra mykt og behagelig stoff som er miljø- og klimavennlig og har en antibakteriell funksjon.
Stoffet trekker til seg og støter fra seg fuktighet og demper lukt.

Plagg med soya og bambus må vaskes skånsomt for å bevare de gode egenskapene.
Vaskes på anvist grad med maskinvask, med vaskemidler beregnet på ull og silke. Bruk ikke skyllemiddel.
Flekker kan fjernes med flekkfjerner fra Sonett. Klærne må ikke tørketromles.
Det anbefales heller ikke håndvask, da det er vanskelig å regulere temperaturen, og fargen kan slippe.
Hvis plagget skulle krympe ved vask, strekk plagget i våt tilstand.

 


Personopplysninger

Lykkefryd håndterer dine personopplysninger på en sikker måte.


Personopplysninger:

Ved handel hos Lykkefryd trenger vi ditt navn, adresse, telefonnummer og e-post. 

Dette er nødvendig for å kunne sende din bestilling til riktig adresse og kontakte deg hvis det skulle være behov. Ditt mobiltelefonnummer benyttes til SMS for pakkesporing fra Posten/Bring.

Vi er pålagt å oppbevare informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering og eventuell garanti-/returhåndtering.
Denne historikken slettes ikke. 

Lykkefryd gir eller selger aldri dine personopplysninger til tredjepart.

Vår nettbutikk lagrer ikke ren-tekst passord. Det vil si at det er ikke mulig å lese passordene som er lagret. Vi krypterer passordene til nettbutikken.

Om session cookies (øktsinformasjonskapsler):
En session cookie er en tekstlinje som lagres midlertidig på din maskins RAM eller disk avhengig av hvilken nettleser du bruker.
Tekstlinjen består av et unikt, og tilfeldig, nummer som representerer din sesjon hos oss. Informasjonskapsler brukes til å skille de forskjellige kundene fra hverandre. Vi benytter ikke den type informasjonskapsler som lagrer informasjon på datamaskinen. Session cookies lagrer informasjonen midlertidig i hukommelsen på din datamaskin. Den lagres aldri på harddisken og fjernes så snart du lukker nettleseren. I tillegg har våre informasjonskapsler kun en 'levetid' på 60 minutter. Dette betyr at om du ikke gjør noe i nettbutikken i en periode på 60 minutter vil handlevognen din bli automatisk nullstilt og du blir logget av. Lukker du nettleseren så forsvinner session cookie'en uansett.
Det er derfor viktig at du fullfører en bestilling innen 60 minutter etter den ble påbegynt.

 

Obs! Du må 'enable' session cookies generelt for å kunne logge deg på eller handle i vår nettbutikk.

Merk: Det er ingen sikkerhetsrisiko forbundet med session cookies.

 

Nyhetsbrev:

Lykkefryd sender kun ut nyhetsbrev til kunder som har bestilt dette selv.
Du kan enkelt melde deg av eller på via nyhetsbrevfelt i venstre sidemarg.
Din e-postadresse vil aldri bli utlevert eller solgt til tredjepart.

 







 

GENERELT
PRODUKTBILDER
PRISER OG LEVERING
KUNDENS PLIKTER
ALDERSGRENSE
AVHJELP
ENDRING I VILKÅRENE
FORCE MAJEUR
PERSONOPPLYSNINGER
ORDREBEKREFTELSE
UANHENTET ORDRE / FEIL ADRESSE





Generelt

De her angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av Lykkefryd.
Disse vilkårene gjelder for alt salg fra Lykkefryd så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom.


Produktbilder

Våre produktbilder vises så nært vi klarer korrekt fargegjengivelse, men vi gjør oppmerksomme på
at det kan forekomme mindre avvik på bildene. 
Farge kan også variere noe, avhengig av skjerm/skjerminnstilling.